Dokdy by se měl rodič učit se školákem?
Zuzana Drímajová je matka štvrtáku a třeťačky. Úkoly a projekty vypracovávají samostatně od prvního ročníku i přesto, že prvňáčky se staly jen jako pětiletí.
„Vysvětlili jsme si, že se učí pro sebe a že čím více informací budou mít, tím zajímavější diskuse budeme moci spolu vést,“ říká pro SME.
K samostatnosti je vede i to, že další aktivity mohou podnikat teprve tehdy, když mají hotovy všechny úkoly.
„A také to, že dělat si úkoly se mnou znamená, že zabíháme s učivem alespoň rok-dva dopředu, což samozřejmě trvá déle, než když si je udělají samostatně,“ dodává Drímajová.
Úvahy rodičů o tom, dokdy by měly trpělivě sedět po boku školáka a učit se s ním, však mají spoustu podob. Od názorů, že dítě se má prioritně učit ve škole a čas s rodiči využívat jinak, až po snahy pomáhat jim s úkoly, dokud nebudou spokojeni zejména oni, rodiče.
Systém učení je základ
Úkolem rodičů by mělo být zejména pomoci najít dítěti systém, jak se učit a připravovat na vyučování, říká pedagožka Martina Štesková, která učí v soukromé základní škole v Zaježové.